PO017 - Wydawanie decyzji w sprawie ulg podatkowych w związku z wystąpieniem sytuacji nadzwyczajnych lub klęsk żywiołowych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki i opłaty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Opłat |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
II. Wymagane wnioski:
- należy złożyć pisemny wniosek, - należy zgłosić się osobiście na wezwanie;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - F-PO0172 (Załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 lutego 2016r. (Dz. U. z 2016r. Nr 238);
- pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-PO0173
do pobrania: F-PO0173.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- zaświadczenie o poniesionych stratach w wyniku zdarzenia losowego lub klęski żywiołowej,
- w przypadki przedsiębiorców dodatkowo - wypełniony ''Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie'', którego wzór został określony załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 lutego 2016r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2016r. Nr 238)
- oraz sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Podatków i Opłat
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, pokoje: 200, 201
tel.: 34 37-07-400, 34 37-07-401, 34 37-07-431
e-mail: po@czestochowa.um.gov.pl
Pracownicy: Dorota Stefanowska, Dorota Grobelak
IX. Godziny pracy:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
- wtorek: 730 - 1700
X. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
XI. Uwagi:
- brak