SO001 - Nadawanie numeru ewidencyjnego PESEL na wniosek osoby
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, brak jest możliwości złożenia wniosku o nadanie nr PESEL pocztą lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przez platformę ePUAP.
Załatwienie spraw związanych z ewidencją ludności, wymaga wcześniejszego ustalenia terminu wizyty w urzędzie. Tel. 34 37 07 702.
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 listopada 2015r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o nadanie/zmianę numeru PESEL - F-SO0011
do pobrania: F-SO0011.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- brak
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport lub karta pobytu).
V. Opłaty:
- brak
VI. Termin załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Pracownicy: Agnieszka Mazur, Arkadiusz Staniec, Grażyna Szarek, Joanna Urbanik
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- brak
XI. Uwagi:
- brak