SO023 - Zgłoszenie utraty dowodu osobistego oraz zgłoszenie podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dowody osobiste |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu;
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 15 października 2021 r. w sprawie prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych.
II. Wymagane wnioski:
- formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego DO/F/2 - Załącznik nr 4 - F-SO0231
do pobrania: F-SO0231.pdf - formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych DO/F/2 - Załącznik nr 5 - F-SO0232
do pobrania: F-SO0232.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- brak
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- brak
VI. Termin załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 110
tel.: 34 37 07 761, 34 37 07 762, 34 37 07 763, 34 37 07 764, 34 37 07 765
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Pracownicy: Paweł Stryjewski, Aneta Łysoń, Agnieszka Piwińska, Weronika Raszewska-Nalepa, Iwona Kokot, Piotr Łuczkiewicz, Anna Rybak, Magdalena Trzepizur, Żaneta Wilk, Anna Wójcicka, Magdalena Karoń.
IX. Godziny pracy:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
- wtorek: 730 - 1700
X. Tryb odwoławczy:
- brak
XI. Uwagi:
- Osoba, której dowód osobisty został utracony lub uszkodzony, jest obowiązana niezwłocznie osobiście zawiadomić o tym organ dowolnej gminy. Zgłoszenia można dokonać również w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Osoba, której została skradziona tożsamość, zgłasza ten fakt osobiście w dowolnym urzędzie, na formularzu zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, w celu unieważnienia dowodu osobistego.
Zgłoszenia można dokonać również w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
Zgłoszenia może dokonać również pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym.
UWAGA:
formularza nie można wysłać zwykłą wiadomością e-mail, tylko poprzez stronę www.obywatel.gov.pl, elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.
- Zgłoszenia kradzieży można dokonać na Policji.
- Osoba przebywająca poza terytorium RP fakt utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego może dokonać w dowolnej placówce konsularnej RP. Zgłoszenie to może być dokonane również w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
- Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.