W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

SO024 - Wydawanie zaświadczeń z akt dowodów osobistych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy dowody osobiste
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 15 października 2021 r. w sprawie prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
  • w przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty

V. Opłaty:

  • 17 zł opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, pokój 110, stanowisko 10
    tel.: 34 37 07 761, 34 37 07 762, 34 37 07 763, 34 37 07 764, 34 37 07 765 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl

    Pracownicy: Iwona Kokot, Piotr Łuczkiewicz, Anna Majchrzak, Joanna Michalik, Beata Nowak, Magdalena Trzepizur, Anna Wójcicka, Weronika Raszewska-Nalepa, Żaneta Wilk, Magdalena Karoń, Agnieszka Piwińska.

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Zażalenie w przypadku odmowy wydania zaświadczenia z akt dowodów osobistych do Wojewody Śląskiego w terminie 7 dni.

XI. Uwagi:

  • Sprawę załatwia się osobiście lub przez pełnomocnika po okazaniu pełnomocnictwa na piśmie do załatwienia sprawy.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego