SO025 - Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców oraz z rejestru PESEL
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowe.
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców (F-SO0251) należy złożyć na piśmie lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej (ePUAP Elektroniczna Skrzynka Podawcza).
do pobrania: F-SO0251.doc, F-SO0251.pdf - wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL
do pobrania: F-SO0252.doc, F-SO0252.pdf
Ważne! Wnioski wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania (zgodnie z art. 63 § 1 Kpa).
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia;
- w przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- osoba fizyczna dowód osobisty
V. Opłaty:
- 17 zł opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia na rachunek bankowy Urzędu Miasta Częstochowy nr rachunku 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020.
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł na rachunek bankowy Urzędu Miasta Częstochowy nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020 (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 7 dni
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala nr 111, stanowisko 11
tel.: 34 37 07 718
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Pracownicy: Anna Daroń, Katarzyna Dudek, Anna Juszczyk, Agnieszka Kwapisz, Magdalena Rogacz
IX. Godziny pracy:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
- wtorek: 730 - 1700
X. Tryb odwoławczy:
- Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
XI. Uwagi:
- Sprawę załatwia się osobiście lub przez pełnomocnika po okazaniu pełnomocnictwa na piśmie do załatwienia sprawy. W celu uzyskania zaświadczenia o braku osób zameldowanych pod danym adresem właściciel lokalu przedstawia do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowę cywilno-prawną, wypis z księgi wieczystej, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu.