SO035 - Zameldowanie na pobyt stały
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 września 2022 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
II. Wymagane wnioski:
- zgłoszenie pobytu stałego EL/ZPS/1 - F-SO0351
do pobrania: F-SO0351.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- brak
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty, księga wieczysta oraz dokumenty dotyczące stanu prawnego lokalu (decyzja, umowa najmu, akt własności na lokal);
V. Opłaty:
- brak
VI. Termin załatwienia sprawy:
- w przypadku posiadania pełnej dokumentacji jako czynność materialno-techniczna - od razu po zgłoszeniu, w przypadku wątpliwości - postępowanie administracyjne.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Pracownicy: Magdalena Bajor, Justyna Kowacz, Agnieszka Mazur, Gabriela Mszyca, Arkadiusz Staniec
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- brak
XI. Uwagi:
- Zameldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust. 3 cytowanej ustawy).
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.