SO037 - Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 września 2022 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
II. Wymagane wnioski:
- zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospoltej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy EL/ZP/4 - F-SO0371
do pobrania: F-SO0371.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- brak
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty
V. Opłaty:
- brak
VI. Termin załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Pracownicy: Magdalena Bajor, Justyna Kowacz, Agnieszka Mazur, Gabriela Mszyca, Arkadiusz Staniec
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- brak
XI. Uwagi:
- Zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach - innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu( art.24 ust. 3 cytowanej ustawy).
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskie można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na Platformie SEKAP opatrując formularz podpisem kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym ePUAP.