W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

Wydawanie uprawnień diagnosty do dokonywania badań technicznych pojazdów (SO050)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy stacje kontroli pojazdów i diagności
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich

I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:

  • Wydział Spraw Obywatelskich
    Referat Komunikacji
    ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219
    tel.: 34 37 07 719
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl   

    Kierownik Referatu:  Agata Głowacz 

    Pracownicy: Magdalena Molenda, Marta Wrona

  • Godziny pracy:
    od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

  • O wydanie uprawnień może ubiegać się osoba, która spełnia poniższe wymogi, odbyła wymagane szkolenie oraz zdała z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny.

    Wymagania dotyczące wykształcenia oraz praktyki:

    •  wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane 6 miesięcy praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo

    •  średnie wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo

    •  wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub  w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo

    •  średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa  i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.

    zwolnienia:

    •  z obowiązku odbycia szkolenia, jest zwolniona osoba ubiegająca się o wydanie uprawnienia do wykonywania badań technicznych, która ukończyła studia wyższe na kierunku studiów w obszarze nauk technicznych obejmującym wiedzę i umiejętności w zakresie diagnostyki samochodowej,

    •  zwolnienie, o którym mowa następuje na podstawie dołączonych do wniosku dokumentów poświadczających ukończenie studiów wyższych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie uprawnienia diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów - F-SO0501
    do pobrania: F-SO0501.doc, F-SO0501.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • Kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia technicznego.
  • Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganej praktyki w stacji obsługi pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów.
  • Kserokopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla diagnostów w zakresie przeprowadzanych badań technicznych pojazdów.
  • Kserokopia zaświadczenia potwierdzającego zdanie egzaminu kwalifikacyjnego.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.
  • Oryginały przedłożonych dokumentów.

V. Opłaty:

  • Opłata skarbowa 48,00 zł za wydanie uprawnienia.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • Osobiście w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich:
    ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219.

  • Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP

    UWAGA! Sprawę można załatwić częściowo elektronicznie, złożenie wniosku elektronicznego wiąże się z koniecznością dostarczenia do Urzędu oryginału dokumentów.

  • Za pośrednictwem poczty na adres:
    Urząd Miasta Częstochowy
    Wydział Spraw Obywatelskich
    ul. Śląska 11/13 
    42-217 Częstochowa

VII. Termin załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

IX. Uwagi:


X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego