Wydawanie uprawnień diagnosty do dokonywania badań technicznych pojazdów (SO050)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | stacje kontroli pojazdów i diagności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:
- Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Komunikacji
ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219
tel.: 34 37 07 719
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Kierownik Referatu: Agata Głowacz
Pracownicy: Magdalena Molenda, Marta Wrona - Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
- O wydanie uprawnień może ubiegać się osoba, która spełnia poniższe wymogi, odbyła wymagane szkolenie oraz zdała z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny.
Wymagania dotyczące wykształcenia oraz praktyki:
• wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane 6 miesięcy praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
• średnie wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
• wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
• średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.
zwolnienia:
• z obowiązku odbycia szkolenia, jest zwolniona osoba ubiegająca się o wydanie uprawnienia do wykonywania badań technicznych, która ukończyła studia wyższe na kierunku studiów w obszarze nauk technicznych obejmującym wiedzę i umiejętności w zakresie diagnostyki samochodowej,
• zwolnienie, o którym mowa następuje na podstawie dołączonych do wniosku dokumentów poświadczających ukończenie studiów wyższych.
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o wydanie uprawnienia diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów - F-SO0501
do pobrania: F-SO0501.doc, F-SO0501.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia technicznego.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganej praktyki w stacji obsługi pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów.
- Kserokopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla diagnostów w zakresie przeprowadzanych badań technicznych pojazdów.
- Kserokopia zaświadczenia potwierdzającego zdanie egzaminu kwalifikacyjnego.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.
- Oryginały przedłożonych dokumentów.
V. Opłaty:
- Opłata skarbowa 48,00 zł za wydanie uprawnienia.
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich:
ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219. - Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
UWAGA! Sprawę można załatwić częściowo elektronicznie, złożenie wniosku elektronicznego wiąże się z koniecznością dostarczenia do Urzędu oryginału dokumentów. - Za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
VII. Termin załatwienia sprawy:
- Do 30 dni
VIII. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
IX. Uwagi:
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.