Uzyskanie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów (SO051)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | stacje kontroli pojazdów i diagności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:
- Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Komunikacji
ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219
tel.: 34 37 07 719
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Kierownik Referatu: Agata Głowacz
Pracownicy: Magdalena Molenda, Marta Wrona - Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
- O wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów i wydanie zaświadczenia o dokonanym wpisie może ubiegać się podmiot gospodarczy (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej) deklarujący prowadzenie działalności gospodarczej na obszarze miasta Częstochowy.
Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów uzyska przedsiębiorca, który złożył wniosek wraz z oświadczeniem oraz spełnia następujące warunki:
• Posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
• Nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne.
• Nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub za przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej.
• Posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań.
• Posiada poświadczenie, wydane przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganymi odpowiednio do zakresu przeprowadzonych badań.
• Zatrudnia uprawnionych diagnostów.
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów - F-SO0511
do pobrania: F-SO0511.doc, F-SO0511.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- Kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji gospodarczej lub wpis do Krajowego Rejestru Sądowego, albo dokument stwierdzający tożsamość osoby w przypadku osoby fizycznej.
- Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego stwierdzające niekaralność za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciw dokumentom.
- Kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki posiada.
- Kserokopię poświadczenia wydanego przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.
- Kserokopie aktualnych uprawnień zatrudnionych diagnostów.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- Oryginały przedłożonych dokumentów.
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.
V. Opłaty:
- Opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej - 412 zł.
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich:
ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój: 219 - Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
UWAGA! Sprawę można załatwić częściowo elektronicznie; złożenie wniosku elektronicznego wiąże się z koniecznością dostarczenia do Urzędu oryginału dokumentów. - Za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
VII. Termin załatwienia sprawy:
- do 7 dni
VIII. Tryb odwoławczy:
- Od decyzji odmownej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
IX. Uwagi:
- Po wydaniu zaświadczenia następuje wpisanie danych ośrodka do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów;
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych.