Przedłużenie ważności lub wymiana legitymacji instruktora nauki jazdy (SO053)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ośrodki szkolenia kierowców i instruktorzy nauki jazdy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:
- Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Komunikacji
ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219
tel.: 34 37 07 719
e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl
Kierownik Referatu: Agata Głowacz
Pracownicy: Magdalena Molenda, Marta Wrona - Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o przedłużenie ważności/wymianę/wtórnik legitymacji instruktora nauki jazdy - F-SO0531
do pobrania: F-SO0531.doc, F-SO0531.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- Wniosek o wymianę/wtórnik/przedłużenie ważności legitymacji.
- Dotychczas posiadany druk legitymacji.
- Orzeczenie lekarskie i psychologiczne o braku przeciwwskazań do wykonywania czynności instruktora.
- Oświadczenie o niekaralności.
- W przypadku wymiany legitymacji wyraźną fotografię o wymiarach 3,5x4,5 cm.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.
V. Opłaty:
- Brak opłat.
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich:
ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój: 219 - Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP.
UWAGA! Sprawę można załatwić częściowo elektronicznie; złożenie wniosku elektronicznego wiąże się z koniecznością dostarczenia do Urzędu oryginału dokumentów. - Za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
VII. Termin załatwienia sprawy:
- Przedłużenie ważności legitymacji niezwłocznie, w przypadku wymiany/wtórnika legitymacji do 7 dni roboczych.
VIII. Tryb odwoławczy:
- brak
IX. Uwagi:
- brak
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie badań psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku kierowcy;
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2019r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach.