W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

Zd006 - Wydawanie kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych i placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności
Komórka odpowiedzialna Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Wniosek o wydanie karty parkingowej należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Częstochowie.
Aleja Pokoju 44
42-202 Częstochowa

Informacje można uzyskać telefonicznie oraz mailowo:
Numery telefonów: 34/366-04-64, 34/37-07-384
adres email: zd@czestochowa.um.gov.pl


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2014r. w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych;
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014r. w sprawie wysokości opłaty za wydanie karty parkingowej oraz warunków dystrybucji blankietów kart parkingowych;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie karty parkingowej dla osoby niepełnosprawnej lub placówki - F-Zd0061
    do pobrania: F-Zd0061.xls, F-Zd0061.pdf
  • wzór pełnomocnictwa w przypadku odbioru karty parkingowej przez osobę inną niż uprawniona do jej otrzymania - F-Zd0062
    do pobrania: F-Zd0062.doc, F-Zd0062.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  1. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej.
  2. Aktualne zdjęcie o wymiarach 3,5 - 4,5 cm.
  3. W przypadku składania wniosku przez rodziców, opiekunów lub kuratorów osoby uprawnionej do otrzymania karty parkingowej oświadczenie o posiadaniu prawa do sprawowania odpowiednio władzy rodzicielskiej, opieki lub kurateli.
  4. Uwierzytelniona kopia wyroku sądu ustanawiającego opiekę prawną nad osobą ubezwłasnowolnioną.
  5. Do wniosku placówki należy dołączyć oświadczenie o posiadaniu upoważnienia do reprezentowania placówki oraz o prowadzeniu działalności w zakresie opieki, rehabilitacji lub edukacji osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się i uprawnieniu do uzyskania karty parkingowej.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  1. Dowód osobisty osoby składającej wniosek i odbierającej kartę parkingową.
  2. Oryginał prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności.
  3. W przypadku placówki - dowód rejestracyjny pojazdu.

V. Opłaty:

  • 21 zł za wydanie karty parkingowej na nr rachunku bankowego Bank Handlowy S.A. 29 1030 1104 0000 0000 9325 1004
    W polu „tytuł wpłaty” należy podać:
    • za wydanie karty parkingowej dla ...... (imię i nazwisko osoby niepełnosprawnej, dla której będzie wystawiona karta parkingowa).
    • nazwę i adres placówki ubiegającej się o wydanie karty parkingowej.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • 30 dni od złożenia wniosku

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Al. Pokoju 44, Biuro Obsługi Interesanta
    tel.: 34 366-04-64

  • e-mail: zd@czestochowa.um.gov.pl

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście, z wyjątkiem:
    • osoby, która nie ukończyła 18 roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie,
    • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców,
    • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.

  • Wniosek placówki składa osoba upoważniona do jej reprezentowania.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego