AAB032 - Wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | administracja architektoniczno-budowlana |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 12 lutego 2021 w sprawie określenia wzoru formularza zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości (PB-14) - F-AAB0321
do pobrania: F-AAB0321.doc, F-AAB0321.pdf
Wniosek składa się przed terminem zamierzonego wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości. Zgodnie z art. 47 ust 2a i ust 2c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.) wniosek może być wniesiony w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego. Formularz wniosku w formie dokumentu elektronicznego należy wypełnić za pośrednictwem strony internetowej Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego udostępnionej pod adresem elektronicznym: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/.
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej) jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika;
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- Uzyskanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł (tabela Część I pkt 53 ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej).
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- 14 dni (art. 47 ust. 2 Prawa budowlanego) - w przypadku sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego termin zgodnie z Kpa;
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta stanowisko C
tel.: 34 37-07-208
e-mail: aab@czestochowa.um.gov.pl
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
XI. Uwagi:
- brak