GK023 - Wydawanie zaświadczeń o zmianie nazwy ulicy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | geodezja i kartografia |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji i Kartografii |
I. Podstawa prawna:
- Art. 218 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Art. 47 a Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
II. Wymagane wnioski:
- Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia o zmianie nazwy ulicy - F-GK0231
do pobrania: F-GK0231.doc, F-GK0231.pdf - Zaświadczenie wydaje się na żądanie osoby ubiegającej się o jego wydanie, jeżeli:
- urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa,
- osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego. - W przypadku złożenia w organie wniosku lub pełnomocnictwa podlegającego opłacie skarbowej Wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, zwany dalej "dowodem zapłaty" albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
- Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą zgłoszenia lub złożenia wniosku.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
- Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- Za wydanie zaświadczenia - 17 zł.
Tytuł opłaty: Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zmianie nazwy ulicy
Dowód wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o wydanie zaświadczenia.
W przypadku, gdy wniosek dotyczy wydania zaświadczenia o zmianie nazwy ulicy w oparciu o ustawę z dnia 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych gminy, budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz pomniki, zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. ustawy, wniosek jest zwolniony z opłaty skarbowej. (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1103).
W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłaty można dokonać na konto urzędu:
• przelewem,
• przekazem pocztowym,
• bezpośrednio w kasie banku,
• bezgotówkowych płatności można dokonać przelewem bankowym lub kartą płatniczą we wpłatomatach zlokalizowanych w budynkach UM przy ul. Ślaskiej 11/13 i ul. Jerzego Waszyngtona 5,
na rachunek bankowy nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020, Gmina Miasto Częstochowa, Bank Handlowy Warszawa S.A., ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa. - Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku
VI. Termin załatwienia sprawy:
- Zaświadczenie o zmianie nazwy ulicy wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Odbiór dokumentu: osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu, za pośrednictwem Poczty Polskiej na wskazany przez Wnioskodawcę adres lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Geodezji i Kartografii
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 10
tel.: 34 37 07 193
e-mail: gk@czestochowa.um.gov.pl
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
XI. Uwagi:
- brak