W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

BGLK015 - Udzielanie ulg w postaci rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności lub umorzenia zadłużenia z tytułu korzystania z lokali użytkowych lub dzierżawy

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy gospodarka mieszkaniowa zasobami gminy
Komórka odpowiedzialna Biuro Gospodarki Lokalowej i Usług Komunalnych

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych;
  • Uchwała Nr 647/LVII/2010 Rady Miasta Częstochowy z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad umarzania, odraczania i rozkładania na raty wierzytelności Gminy Miasta Częstochowy oraz podległych jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Częstochowy z tytułu niepodatkowych należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.

II. Wymagane wnioski:

  • w przypadku przedsiębiorców – wypełniony druk formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - F-BGLK0151
    do pobrania: F-BGLK0151.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • bilans lub skrócony bilans, rachunek zysków i strat za rok obrotowy poprzedzający złożenie kompletnego wniosku sporządzony zgodnie z przepisami o rachunkowości;
  • w przypadku opodatkowania w formie ryczałtu lub karty podatkowej informacja o sytuacji finansowej firmy, a w szczególności wartość majątku, kapitał początkowy, wysokość obrotów, stan zapasów, wartość usług, wysokość zadłużenia, wynik finansowy za rok obrotowy poprzedzający złożenie kompletnego wniosku;
  • inne dowody świadczące o kondycji ekonomicznej uzasadniającej wniosek;
  • pisemne oświadczenie wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą, że nie otrzymywał pomocy de minimis lub – jeśli korzystał z takiej pomocy – informację dot. jej wysokości;
  • oświadczenie, wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą iż nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004 r.);
  • w przypadku organizacji pożytku publicznego kopia statutu.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • od 1 do 2 miesięcy.

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Biuro Gospodarki Lokalowej i Usług Komunalnych

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Śląska 11/13, pokój 317
    tel.: 34 37-07-558

    Pracownik: Beata Gawron

    bglk@czestochowa.um.gov.pl 

    miejsce złożenia wniosku -  Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta , Stanowisko E

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • brak

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego