BGLK015 - Udzielanie ulg w postaci rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności lub umorzenia zadłużenia z tytułu korzystania z lokali użytkowych lub dzierżawy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | gospodarka mieszkaniowa zasobami gminy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Gospodarki Lokalowej i Usług Komunalnych |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych;
- Uchwała Nr 647/LVII/2010 Rady Miasta Częstochowy z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad umarzania, odraczania i rozkładania na raty wierzytelności Gminy Miasta Częstochowy oraz podległych jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Częstochowy z tytułu niepodatkowych należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
II. Wymagane wnioski:
- w przypadku przedsiębiorców – wypełniony druk formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - F-BGLK0151
do pobrania: F-BGLK0151.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- bilans lub skrócony bilans, rachunek zysków i strat za rok obrotowy poprzedzający złożenie kompletnego wniosku sporządzony zgodnie z przepisami o rachunkowości;
- w przypadku opodatkowania w formie ryczałtu lub karty podatkowej informacja o sytuacji finansowej firmy, a w szczególności wartość majątku, kapitał początkowy, wysokość obrotów, stan zapasów, wartość usług, wysokość zadłużenia, wynik finansowy za rok obrotowy poprzedzający złożenie kompletnego wniosku;
- inne dowody świadczące o kondycji ekonomicznej uzasadniającej wniosek;
- pisemne oświadczenie wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą, że nie otrzymywał pomocy de minimis lub – jeśli korzystał z takiej pomocy – informację dot. jej wysokości;
- oświadczenie, wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą iż nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004 r.);
- w przypadku organizacji pożytku publicznego kopia statutu.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- od 1 do 2 miesięcy.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Biuro Gospodarki Lokalowej i Usług Komunalnych
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, pokój 317
tel.: 34 37-07-558
Pracownik: Beata Gawron
bglk@czestochowa.um.gov.pl
miejsce złożenia wniosku - Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta , Stanowisko E
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- brak
XI. Uwagi:
- brak