Zgłoszenie zgonu, który miał miejsce w Częstochowie (USC013)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | akty stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:
- Urząd Stanu Cywilnego
Referat ds. Rejestracji zgonów
ul. Focha 19/21, pokój 9 (wejście od strony ul. Focha)
tel.: 34 37-07-486
e-mail: usc@czestochowa.um.gov.pl - Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530
- wtorek od 730 do 1700
II. Wymagane wnioski:
- brak wniosku, zgłoszenie ustne
III. Wymagane załączniki:
- karta zgonu wystawiona przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- dokument tożsamości zgłaszającego (dowód osobisty lub paszport);
V. Opłaty:
- brak
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Częstochowie:
ul. Focha 19/21, pokój 9 (wejście od strony ul. Focha)
VIII. Tryb odwoławczy:
- Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.
IX. Uwagi:
- Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin.
- Do zgłoszenia zgonu zobowiązani są w kolejności: małżonek, dzieci zmarłego, rodzice zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci.
- Dodatkowe informacje: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zgon
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
- Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.