W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

USC021 - Wpisanie zagranicznego aktu zgonu na podstawie odpisu aktu zgonu (transkrypcja)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akty stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wpisanie zagranicznego aktu zgonu na podstawie odpisu aktu zgonu (transkrypcja) - F-USC0211
    do pobrania: F-USC0211.doc, F-USC0211.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • oryginał odpisu aktu stanu cywilnego;
  • urzędowe tłumaczenie dokumentu na język polski dokonane przez polskiego tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości, tłumacza przysięgłego uprawnionego do dokonywania takich tłumaczeń w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) albo polskiego konsula lub wielojęzyczny formularz tłumaczenia dokumentu wydany na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/1191 wydany w kraju będącym członkiem Unii Europejskiej przez właściwy Urząd Stanu Cywilnego;
  • oświadczenia o nazwiskach noszonych przez żonę, męża, dzieci po zawarciu małżeństwa (składane przed kierownikiem w USC – w przypadku dokonywania transkrypcji aktu małżeństwa);
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dokument tożsamości wnioskodawcy (dowód osobisty lub paszport)

V. Opłaty:

  • Opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego aktu zgonu po dokonaniu transkrypcji - 50 zł.
  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Urząd Stanu Cywilnego

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek - 730 - 1530
  • wtorek - 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.

XI. Uwagi:

  • Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu zgonu składa do wybranego kierownika USC osoba, która posiada interes faktyczny lub prawny w dokonaniu transkrypcji albo pełnomocnik takiej osoby.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego