W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

Uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego (USC022)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akty stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:

  • Urząd Stanu Cywilnego
    Referat ds. odpisów, zaświadczeń i zmian w aktach
    ul. Focha 19/21
    • uzupełnienie danych w aktach sporządzonych w latach ubiegłych: pokój 26 (wejście od strony ul. Jana III Sobieskiego), tel. 34 37-07-482;
    • uzupełnienie danych w aktach urodzeń i aktach małżeństw z bieżącego roku: (wejście od strony ul. Jana III Sobieskiego);
    • uzupełnienie danych w aktach zgonów z bieżącego roku: pokój 9 (wejście od strony ul. Jana III Sobieskiego), tel. 34 37-07-486.

e-mail: usc@czestochowa.um.gov.pl

  • Godziny przyjęć interesantów:
     - poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530 
     - wtorek od 730 do 1700

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dowód wniesienia opłaty skarbowej;

  • w zależności od okoliczności sprawy pomocne mogą być: reprodukcje, odpisy lub wypisy dokumentów archiwalnych, zagraniczne dokumenty stanu cywilnego - o ile stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i odnoszą się do osoby, której akt dotyczy lub jej wstępnych, jednak katalog ewentualnych dodatkowych dokumentów zaleca się uzgodnić z pracownikiem,

  • dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub istnienie interesu prawnego – wyłącznie w przypadku, gdy wnioskodawcą jest osoba inna niż uprawniona.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • Dokument tożsamości wnioskodawcy (dowód osobisty lub paszport).

V. Opłaty:

  • Opłata skarbowa* za uzupełnienie - 39 zł;

  • Opłata skarbowa* za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (tylko w przypadku załatwiania sprawy przez osobę inną niż uprawniona; opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnictwo zostało udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • Osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Częstochowie:
    ul. Focha 19/21
    • uzupełnienie danych w aktach sporządzonych w latach ubiegłych: pokój 25 (wejście od strony ul. Jana III Sobieskiego), tel. 34 37-07-589; 
    • uzupełnienie danych w aktach urodzeń i aktach małżeństw z bieżącego roku: (wejście od strony ul. Jana III Sobieskiego); sprawy aktów urodzeń, tel. 34 37-07-481, sprawy aktów małżeństw, tel. 34 37-07-483)
    • uzupełnienie danych w aktach zgonów z bieżącego roku: pokój 9 (wejście od strony ul. Focha), tel. 34 37-07-486. 

Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530;
- wtorek od 730 do 1700

  • Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku oraz dowodu wpłaty, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP

  • Za pośrednictwem poczty na adres:
    Urząd Stanu Cywilnego w Częstochowie
    ul. Focha 19/21 
    42-217 Częstochowa

VII. Termin załatwienia sprawy:

  • Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.

IX. Uwagi:

  • Z wnioskiem o uzupełnienie aktu stanu cywilnego występuje osoba, której akt dotyczy, jej przedstawiciel ustawowy, osoba mająca w tym interes prawny lub prokurator.
  • Jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu, a dane te nie wynikają z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego stanowiących podstawę sporządzenia aktu zgonu, uzupełnienia dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym.
  • W niektórych indywidualnych sytuacjach, osoby składające wnioski o uzupełnienie on-line, mogą być poproszone o dostarczenie oryginałów dokumentów.

X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego