W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

USC035 - Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akty stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby - F-USC0351
    do pobrania: F-USC0351.doc, F-USC0351.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dowód wniesienia opłaty skarbowej;
  • dokumenty potwierdzające udzielenie pełnomocnictwa lub istnienie interesu prawnego - wyłącznie w przypadku, gdy wnioskodawcą jest osoba inna niż uprawniona.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • Dokument tożsamości wnioskodawcy (dowód osobisty lub paszport).

V. Opłaty:

  • Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 24 zł.

  • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (tylko w przypadku załatwiania sprawy przez osobę inną niż uprawniona; opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnictwo zostało udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni - jeśli akty stanu cywilnego wskazanej osoby figurują w rejestrze stanu cywilnego lub zostały sporządzone w USC w Częstochowie, w innym przypadku - po wprowadzeniu aktów do rejestru stanu cywilnego przez właściwy USC (ok. 10 dni roboczych)

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Urząd Stanu Cywilnego

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Marszałka Ferdynanda Focha 19/21, pokój 25 (wejście od stron ul. Jana III Sobieskiego)
    tel.: 34 37-07-589
    e-mail: usc@czestochowa.um.gov.pl

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek - 730 - 1530
  • wtorek - 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od dnia otrzymania postanowienia.

XI. Uwagi:

  • Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia może wystąpić osoba, której ono dotyczy, jej małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy, opiekun, osoba, która wykaże w tym interes prawny, sąd, prokurator, organizacja społeczna, jeżeli jest to zgodne z jej celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, organy administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego