Złożenie wniosku o zawieszenie postępowania egzekucyjnego (WN002)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | windykacja należności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Windykacji Należności |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie :
- Wydział Windykacji Należności
Referat Egzekucji Administracyjnej i Orzecznictwa
ul. Śląska 11/13, pokoje: 31, 32, 34, 35, 36
tel. 34 37-07-241, 34 37-07-232, 34 37-07-231, 34 37-07-269, 34 37-07-236,
e-mail: wn@czestochowa.um.gov.pl
Kierownik Referatu: Beata Wojciechowska
Pracownicy: Dominik Pałka, Agnieszka Kosętka, Marzanna Łakomy, Arkadiusz Bulski, Małgorzata Karbownik, Marta Pentak-Glińska, Łukasz Rozumek, Kamil Baran, Agnieszka Marcinkowska, Agnieszka Stolarska, Łukasz Gmitruk - Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
II. Wymagane wnioski:
- Wniosek o zawieszenie postępowania egzekucyjnego - F-WN0021
do pobrania: F-WN0021.doc, F-WN0021.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- Kopie dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
- W przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- W przypadkach wątpliwych organ ma prawo do wglądu w oryginały dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą zawieszenia postępowania egzekucyjnego.
V. Opłaty:
- Brak opłat
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy:
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530
- wtorek od 730 do 1700 - Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
- Za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Windykacji Należności
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
VII. Termin załatwienia sprawy:
- W ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy)
VIII. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
IX. Uwagi:
- Postępowanie egzekucyjne ulega zawieszeniu w całości lub w części:
-
- w razie wstrzymania wykonania, odroczenia terminu wykonania obowiązku albo rozłożenia na raty spłat należności pieniężnej,
- w razie śmierci zobowiązanego, jeżeli obowiązek nie jest ściśle związany z osobą zmarłego,
- w razie utraty przez zobowiązanego zdolności do czynności prawnych i braku jego przedstawiciela ustawowego,
- na żądanie wierzyciela,
- w innych przypadkach przewidzianych w ustawach.
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.