Złożenie wniosku o rozłożenie na raty kosztów egzekucyjnych (WN004)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | windykacja należności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Windykacji Należności |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie :
- Wydział Windykacji Należności
Referat Egzekucji Administracyjnej i Orzecznictwa
ul. Śląska 11/13, pokoje: 31, 32, 34, 35, 36
tel. 34 37-07-241, 34 37-07-232, 34 37-07-231, 34 37-07-269, 34 37-07-236,
e-mail: wn@czestochowa.um.gov.pl
Kierownik Referatu: Beata Wojciechowska
Pracownicy: Dominik Pałka, Agnieszka Kosętka, Marzanna Łakomy, Arkadiusz Bulski, Małgorzata Karbownik, Marta Pentak-Glińska, Łukasz Rozumek, Kamil Baran, Agnieszka Marcinkowska, Agnieszka Stolarska, Łukasz Gmitruk
Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
II. Wymagane wnioski:
- Wniosek o rozłożenie na raty kosztów egzekucyjnych - F-WN0041
do pobrania: F-WN0041.doc, F-WN0041.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- Dokumenty potwierdzające ważny interes zobowiązanego, a w szczególności:
-
- Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej:
- zaświadczenie o dochodach własnych i współmałżonka oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, w przypadku emerytów i rencistów odcinek renty lub emerytury;
- kopie dokumentów potwierdzających stałe koszty utrzymania (faktury, rachunki)
- inne dokumenty potwierdzające ważny interes zobowiązanego. - Podmioty prowadzące działalność gospodarczą:
- informacja o aktualnej sytuacji finansowej (np.bilans, przychody i koszty, zobowiązania, należności itp.),
- zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymane w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie. - Jednostki nie mające osobowości prawnej i osoby prawne pozostałe:
- informacja o aktualnej sytuacji finansowej (np. bilans, przychody i koszty, zobowiązania, należności itp.)
- Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej:
- W przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- W przypadkach wątpliwych organ ma prawo do wglądu w oryginały dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą rozłożenia na raty kosztów egzekucyjnych.
V. Opłaty:
- Brak opłat
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy:
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530
- wtorek od 730 do 1700 - Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
- Za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Windykacji Należności
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
VII. Termin załatwienia sprawy:
- W ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).
VIII. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
IX. Uwagi:
- Brak
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.