W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

Zd005 - Wydawanie orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności
Komórka odpowiedzialna Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Informacje można uzyskać telefonicznie oraz mailowo:
Numery telefonów: 34/366-04-64, 34/37-07-384
adres email: zd@czestochowa.um.gov.pl 


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • orzeczenie o inwalidztwie lub niezdolności do pracy określone w art. 5 i 62 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 511 z późniejszymi zmianami);
  • oryginał lub uwierzytelniona kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia, inne posiadane dokumenty, mogące mieć wpływ na ustalenie wskazań do ulg i uprawnień.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • oryginały przedłożonych dokumentów

V. Opłaty:

  • brak

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego