AAB031 - Wniosek o wyłączenie niektórych obowiązków kierownika budowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | administracja architektoniczno-budowlana |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 12 lutego 2021 w sprawie określenia wzoru formularza zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o wydanie decyzji o wyłączeniu stosowania przepisów art. 45a ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (PB-13) - F-AAB0311
do pobrania: F-AAB0311.doc, F-AAB0311.pdf
Wniosek składa się po wydaniu decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjętym zgłoszeniu. Wniosek o wyłączenie stosowania przepisów art. 45a ust 1 ustawy Prawo budowlane należy uzasadnić, poprzez wskazanie stopnia skomplikowania robót budowlanych lub innych ważnych względów. Zgodnie z art. 45a ust 5 i ust 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.) wniosek może być wniesiony w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego. Formularz wniosku w formie dokumentu elektronicznego należy wypełnić za pośrednictwem strony internetowej Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego udostępnionej pod adresem elektronicznym: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/.
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej) jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika;
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- Złożenie wniosku o wyłączeniu stosowania przepisów art. 45a ust. 1 ustawy Prawo budowlane nie wymaga wnoszenia żadnych opłat.
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- miesiąc - w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych 2 miesiące;
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta stanowisko C
tel.: 34 37-07-208
e-mail: aab@czestochowa.um.gov.pl
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
XI. Uwagi:
- brak