W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

MN018 - Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów. w trybie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy gospodarka nieruchomościami
Komórka odpowiedzialna Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości w trybie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów - F-MN0181
    do pobrania: F-MN0181.doc, F-MN0181.pdf
  • zgłoszenie zamiaru jednorazowego wniesienia opłaty z tytułu przekształcenia oraz udzielenie 99% bonifikaty od opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia - F-MN0182
    do pobrania: F-MN0182.doc, F-MN0182.pdf
  • wniosek o udzielenie 60% bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - F-MN0183
    do pobrania: F-MN0183.doc, F-MN0183.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł na rachunek bankowy gminy: nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020;
  • – dowód uiszczenia opłaty w wysokości 17 zł na rachunek bankowy gminy: nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020 – w przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej);
  • dokumenty potwierdzające zamiar dokonania czynności prawnej albo ustanowienia odrębnej własności lokalu w przypadku, jeżeli wnioskodawca oczekuje wydania zaświadczenia w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • opłata skarbowa w wysokości 50 zł (dotyczy wniosku o wydanie zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości);
  • w przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • w terminie 30 dni/4 miesiące

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój numer 211,
    ul. Jerzego Waszyngtona 5

    Pracownik: Referat Opłat

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Od zaświadczenia nie przysługuje odwołanie ani zażalenie w trybie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Przy czym zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów jeżeli właściciel nieruchomości nie zgadza się z zawartą w zaświadczeniu informacją o wysokości i okresie wnoszenia opłaty, może złożyć do właściwego organu, w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia zaświadczenia, wniosek o ustalenie wysokości lub okresu wnoszenia tej opłaty w drodze decyzji administracyjnej.

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego