NA003 - Przyjęcia skarg i wniosków mieszkańców
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | skargi i wnioski mieszkańców |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Nadzoru i Administracji |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
- Zarządzenie Nr 2298.2018 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 7 lutego 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków;
- Zarządzenie nr k.12.2021 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 1 kwietnia 2021 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Częstochowy;
- Zarządzenie nr k.2.2015 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 7 stycznia 2015 roku w sprawie określenia podziału zadań między Prezydentem Miasta Częstochowy, Zastępcami Prezydenta Miasta, Dyrektorem Generalnym Urzędu, Sekretarzem Miasta i Skarbnikiem Miasta ze zmianami.
II. Wymagane wnioski:
- skargi i wnioski składane ustnie do protokołu w Urzędzie Miasta Częstochowy wnosi się na formularzu - F-NA0031
do pobrania: F-NA0031.doc, F-NA0031.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- brak
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- brak
VI. Termin załatwienia sprawy:
- bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Nadzoru i Administracji
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- skargi i wnioski na piśmie należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta (pokój nr 3; ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa) lub przesłać na adres urzędu (Urząd Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa);
- skargi i wnioski można kierować na e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl (skarga powinna zawierać dane osoby skarżącej tj. imię, nazwisko, adres pocztowy lub adres ePUAP);
- skargi i wnioski składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ePUAP);
- skargi i wnioski składane ustnie do protokołu są przyjmowane na stanowisku nr 1 i 2 (grupa A) Biura Obsługi Interesanta (ul. Śląska 11/13, parter) oraz przez kierowników jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Częstochowy lub upoważnionych pracowników.
tel.: 34 37-07-221;
e-mail: na@czestochowa.um.gov.pl
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- brak
XI. Uwagi:
- skargi na działanie Prezydenta Miasta Częstochowy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych należy kierować do Rady Miasta Częstochowy;
- skargi i wnioski składane na piśmie niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania;
- w przypadku wniesienia skargi/wniosku pocztą elektroniczną ( za pośrednictwem e-maila) bez wskazania imienia, nazwiska oraz adresu pocztowego lub adres ePUAP, do wnoszącego zostanie skierowane wezwane do uzupełnienia braków formalnych. Nieuzupełnienie braków skutkuje pozostawieniem skargi/wniosku bez rozpoznania;
- Kodeks postępowania administracyjnego nie dopuszcza możliwości składania skarg i wniosków drogą telefoniczną;
- obieg dokumentacji w urzędzie reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.