W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

Wydawanie zezwoleń na sportowe imprezy masowe w formie decyzji administracyjnych i współpraca w tym zakresie z odpowiednimi służbami (ST006)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sport i turystyka
Komórka odpowiedzialna Wydział Kultury i Sportu

I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:

  • Wydział Kultury i Sportu
    Referat Sportu i Turystyki
    Al. Najświętszej Maryi Panny 45 a, pokój 3
    tel.: 34 37-07-553 
    e-mail: kis@czestochowa.um.gov.pl 

    Pracownik: Janusz Sośniak

    Godziny pracy:
    od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

II. Wymagane wnioski:

  • druk wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie sportowej imprezy masowej na terenie Miasta Częstochowy - F-ST0061
    do pobrania: F-ST0061.doc, F-ST0061.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • Na 30 dni przed planowaną imprezą masową, organizator składa wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej zawierający następujące załączniki:

    1. Graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa zawierający:

- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
- w przypadku planowanego podawania i spożywania napojów alkoholowych zawierających nie więcej niż 3,5% alkoholu, do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator dołącza informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe.

2. Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie Informacje o:

- liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;

3. Osoba wyznaczona na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, adres zamieszkania, telefon kontaktowy, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.

4. Warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.

5. Informacja o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka.

6. Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.

7. Polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym, na które wstęp jest odpłatny.

8. Pisemna zgoda na przeprowadzenie imprezy kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.

9. Informacja o zainstalowanych urządzeniach do utrwalania przebiegu imprezy, a w szczególności zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

  • Na 14 dni przed planowaną imprezą masową dołącza opinie:

1. Właściwego miejscowo komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji.

2. Właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej.

3. Kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego).

4. Państwowego inspektora sanitarnego.


IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • opłata skarbowa w wysokości 82 zł za wydanie decyzji

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • Osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy:
    ul. Śląska 11/13 
    42-217 Częstochowa

     Godziny przyjęć interesantów:
     - poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530
     - wtorek od 730 do 1700

  • Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP

  • Za pośrednictwem poczty na adres:
    Urząd Miasta Częstochowy
    Wydział Kultury i Sportu
    ul. Śląska 11/13 
    42-217 Częstochowa

VII. Termin załatwienia sprawy:

  • na 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

IX. Uwagi:

  • brak

X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego